נתניהו בחוף אשקלון: נמלא את החוסרים וניישב את הדרום

אתר קול חי No Comments on נתניהו בחוף אשקלון: נמלא את החוסרים וניישב את הדרום
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום בפתח ישיבת הממשלה במועצה האזורית חוף אשקלון: כי מאז הקמת מדינת ישראל, אנחנו תמיד הושטנו שלום לאלה מבין שכנינו שרצו בשלום, ואנחנו תמיד נלחמנו בתקיפות, בעוצמה, נגד אלה שרצו להשמידנו תוך כדי בניית מדינתו, ערינו ויישובינו – וכך אנחנו נהגנו גם הפעם. אנחנו הכינו את החמאס מכה קשה מאוד, צה"ל והשב"כ הרגו למעלה מאלף מחבלים, פגעו בראשי הארגונים, פגעו במערך המנהרות שהם הקימו, סיכלנו את המערך הרקטי, תקיפות מהים, מהאוויר ומן היבשה, במפקדות הטרור, במגדלי הטרור, בעצם מכות שהחמאס לא ספג כמותן מאז הקמתו. במקביל, החמאס נסוג מכל הדרישות שהוא הציב להפסקת אש, ללא מגבלות, לא של זמן ולא של תנאים.

אני מקווה שהשקט הזה שהושב יימשך הרבה זמן, אבל אנחנו ערוכים לכל תרחיש, גם בגזרה הזאת וגם בגזרות אחרות, כולל כמובן גבול הגולן. אנחנו ממשיכים בהתאם למורשת הציונית שלנו, לפתח את יישובינו ואת ערינו. אני אומר את המלה לפתח, לא רק לשקם – בזה כבר התחלנו.

אנחנו באים לקבל שלוש החלטות: ההחלטה הראשונה היא קודם כל לסייע בתוכנית חומש של מיליארד וחצי שקל ליישובי עוטף עזה ושדרות. הכוונה לא רק לשיקום החקלאות, לשיקום פגיעות שנפגעו, אלא גם פיתוח תעשייתי, פיתוח כלכלי, פיתוח חקלאי, וכמובן בנייה נוספת של תשתיות הביטחון. זו ההתחייבות הראשונה, היא תמומש היום.

הדבר השני הוא שהחודש אנחנו נביא חבילה דומה לפיתוח ליישובי וערי הדרום. אנחנו מחויבים להם, היינו מחויבים להם תמיד. בשנים האחרונות היה פיתוח מואץ בדרום, אנחנו רוצים להעצים אותו. התשובה הציונית למבקשי נפשנו זה לא רק להדוף אותם ולגבור עליהם בכל מערכה, אלא גם לפתח את המדינה שלנו, במקרה הזה את יישובי עוטף עזה ויישובי דרום הארץ ופיתוח הנגב בכללותו.

הדבר השלישי שאנחנו נעשה היום, זה נמלא את החוסרים, נתחיל למלא את החוסרים שנוצרו במערך הביטחון. זה משקף את הבנתנו של סדר עדיפויות, שבו הביטחון קודם לכל. אנחנו עשינו כאן דברים גדולים מאוד, אבל הדבר הזה מחייב אותנו גם לשנס מותניים כדי לאפשר לצה"ל, לשב"כ ולזרועות הביטחון להמשיך להגן על מדינת ישראל ביעילות.

לבסוף, אנחנו גם, בעצה אחת עם שר החינוך, פותחים מחר את שנת הלימודים כסדרה בכל רחבי הארץ. אני יודע שילדי ישראל, שני מיליון ילדי ישראל ומשפחותיהם שהולכים מחר לגנים ולבתי הספר עברו קיץ לא פשוט, ואני יודע שיש גם התלהבות גדולה וציפייה לקראת פתיחת שנת הלימודים. אני רוצה בשם שרי ממשלת ישראל לברך את כל הילדים, אבל קודם כל את ילדי כיתה א' – שלום כיתה א' – שתהיה לכולכם, לכל הילדים, שנת לימודים טובה, ומוצלחת ובטוחה. "
נתניהו חיים ילין

HZ0_7865

HZ0_7875

נתניהו פירון שטייניץ ארדן

נתניהו

נתניהו פירון



0 תגובות